Menu
+420 777 111 818
Letná akcia je tu!!! ZĽAVA -15 % s kódom: "LETO151"iba do 29. 7. 2024!
Pri väčšom odbere pre hotely, reštaurácie a rozpočtové organizácie ponúkame zaujímavé zľavy, viac informácií TU.
Dante.sk - Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu Dante záclony prevádzkovaného spoločnosťou DANTE.CZ, s.r.o.

platné a účinné od 3. 6. 2024.

 

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1 Predávajúci

1.1.1 Internetový obchod Dante záclony je prevádzkovaný spoločnosťou DANTE.CZ, s.r.o., sídlom Ostrava, Kunčice, U Učiliště 137/1, PSČ 719 00, IČ: 268 31 481, zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom Ostrava, sp. zn. C 40049.

1.1.2 Kontaktné údaje Predávajúceho: a) adresa pre doručovanie: DANTE.CZ, s.r.o., U Učiliště 137/1, 719 00 Ostrava-Kunčice b) elektronická adresa: objednavky@dante.cz c) telefón: 777 111 818

1.2 Všeobecné obchodné podmienky

1.2.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej „Obchodné podmienky“) sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán z Kúpnej zmluvy.

1.2.2 Ak nie je v Kúpnej zmluve alebo v jej prílohách výslovne uvedené odchylné ujednanie alebo platnosť niektorých ustanovení týchto Obchodných podmienok nie je Kúpnou zmluvou alebo iným výslovným ujednaním medzi Predávajúcim a Kupujúcim vylúčená alebo inak modifikovaná, platia v ostatnom pre vzájomné vzťahy zmluvných strán tieto Obchodné podmienky.

1.2.3 Predávajúci je oprávnený kedykoľvek tieto Obchodné podmienky jednostranne zmeniť. Práva a povinnosti z už uzavretých Kúpnych zmlúv sa však riadia znením Obchodných podmienok platným v okamihu uzavretia Kúpnej zmluvy, prípadné neskoršie zmeny Obchodných podmienok nemajú na už uzavreté Kúpne zmluvy vplyv.

1.3 Možnosť archivácie Obchodných podmienok

1.3.1 Obchodné podmienky sú prístupné na stránkach Internetového obchodu https://www.dante.sk/obchodne-podmienky/.

1.3.2 Obchodné podmienky sú Kupujúcemu zaslané spoločne s potvrdením prijatia Objednávky vo formáte pdf alebo inom vhodnom formáte, ktorý umožňuje Kupujúcemu archivovať si ich v elektronickej forme alebo ich vytlačiť.

1.3.3 Uzavreté Kúpne zmluvy sú archivované Predávajúcim v elektronickej podobe a nie sú prístupné.

1.3.4 Kupujúci môže archivovať údaje o svojich Objednávkach najmä formou archivácie potvrdenia o prijatí Objednávky, ktoré sú mu zasielané formou e-mailu na e-mailovú adresu, ktorú Kupujúci zadal v Objednávke. Toto potvrdenie obsahuje rekapituláciu všetkých údajov, ktoré Kupujúci v Objednávke zadal, najmä označenie tovaru, kúpnu cenu vrátane DPH, náklady na dopravné a prípadné ďalšie údaje a podmienky, vrátane aktuálneho znenia týchto Obchodných podmienok.

1.4 Definícia a výklad pojmov

1.4.1 Internetový obchod – online systém prevádzkovaný na internete na doméne (URL) www.dante.sk, ktorý umožňuje uzatvárať Kúpne zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim za použitia prostriedkov komunikácie na diaľku.

1.4.2 Kupujúci – fyzická osoba (človek), fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá uzavrela Kúpnu zmluvu.

1.4.3 Kupujúci - spotrebiteľ – fyzická osoba (človek), ktorá nejedná pri uzatváraní Kúpnej zmluvy v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (§ 419 Občianskeho zákonníka).

1.4.4 Kúpna zmluva – kúpna zmluva uzavretá v elektronickej podobe prostredníctvom Internetového obchodu medzi Predávajúcim (ako predávajúcim) a Kupujúcim; Údaje o jednotlivých Objednávkach sú prístupné Kupujúcim, ktorí majú Užívateľský účet, v administratívnom rozhraní Užívateľského účtu.

1.4.5 Občiansky zákonník – zákon č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník, v platnom znení.

1.4.6 Obchodné podmienky – tieto Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu Dante záclony, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť Kúpnej zmluvy.

1.4.7 Objednávka – elektronický záväzný návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy, ktorý vzniká vyplnením nevyhnutných údajov v objednávkovom formulári (napr. množstvo, dodacia adresa) a jeho odoslaním Predávajúcemu prostredníctvom Internetového obchodu.

1.4.8 Predávajúci – prevádzkovateľ Internetového obchodu, spoločnosť DANTE.CZ, s.r.o., špecifikovaná v čl. 1.1.

1.4.9 Registrácia – vyplnenie registračného formulára uvedeného na stránkach Internetového obchodu, na základe ktorej je Kupujúcemu vytvorený Užívateľský účet; Registrácia je dobrovoľná, registrovaným Kupujúcim môže Predávajúci poskytnúť výhody oproti neregistrovaným Kupujúcim (napr. zľavy na vybraný tovar alebo inak podmienené zľavy).

1.4.10 Užívateľský účet - administratívne užívateľské rozhranie vytvorené so súhlasom Kupujúceho, špecifikované v čl. 9.1 týchto Obchodných podmienok.

1.4.11 Tovar – hnuteľné veci predávané prostredníctvom Internetového obchodu.

2. PONUKA TOVARU, OBJEDNÁVKA, UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

2.1 Ponuka Tovaru

2.1.1 Tovar vystavený prostredníctvom stránok Internetového obchodu nie je právne záväznou ponukou v zmysle § 1732 odst. 2 Občianskeho zákonníka. Ide len o výzvu Kupujúcim k zaslaniu záväzného návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy.

2.1.2 Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť Tovaru, ktorý je zverejnený na stránkach Internetového obchodu. Termíny dodania sú upravené v čl. 3.1 Obchodných podmienok. Ponúkaný Tovar je možné zakúpiť len do vypredania skladových zásob. Objedná-li Kupujúci vypredaný Tovar, bude o tejto skutočnosti Predávajúcim telefonicky alebo písomne informovaný.

2.1.3 Po kliknutí na Tovar uvedený v Internetovom obchode sa zobrazí jeho popis, presná cena vrátane DPH za danú jednotku a prípadných ďalších daní a poplatkov, majú-li byť Kupujúcim uhradené, spôsob a čas dodania tovaru a spravidla tiež fotografie Tovaru. Kúpna cena Tovaru je platná k okamihu jeho zobrazenia Kupujúcemu, prípadne k okamihu odoslania Objednávky podľa čl. 2.2.3. týchto Obchodných podmienok. Kúpna cena Tovaru podľa Objednávky zostáva platná aj v prípade, že sa po odoslaní Objednávky výška Kúpnej ceny daného druhu Tovaru zmení.

2.1.4 Akčné ponuky, zľavové akcie, použitie zľavových kódov a poukážok platia len pre spotrebiteľov pre obvyklé množstvo tovaru, nevzťahujú sa na už zľavnený tovar a platia len do vypredania zásob. Všetok tovar a ceny na e-shope sú platné len pre spotrebiteľov a objednanie obvyklého množstva. Obvyklé množstvo znamená pri tovare v metráži maximálne 30 metrov. Pri ostatnom tovare 5 kusov konkrétneho produktu. Kód cenníka a Zľavový kód nemožno kombinovať. Pri nákupe môžete využiť kód cenníka či zľavový kód vždy len raz - nemožno aktivovať viac kódov súčasne.

2.2 Objednávka Tovaru prostredníctvom Internetového obchodu

2.2.1 V prípade záujmu o ponúkaný Tovar si ho Kupujúci prostredníctvom kliknutia uloží do virtuálneho nákupného košíka. Kupujúci má možnosť pred odoslaním Objednávky zisťovať a odstraňovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov v Objednávke, najmä má možnosť jednotlivé položky z virtuálneho košíka odstraňovať a kontrolovať a meniť údaje uvedené v Objednávke, predovšetkým množstvo a druh Tovaru a kontaktné údaje.

2.2.2 Pred odoslaním Objednávky sa Kupujúcemu zobrazí vždy všetok Tovar uložený v nákupnom košíku, cena tohto Tovaru, množstvo jednotlivých položiek (kusov), súčet ceny všetkého Tovaru uloženého v nákupnom košíku a náklady na dopravu objednávaného Tovaru a dátum doručenia Tovaru podľa zvoleného spôsobu dopravy; ceny Tovaru sa zobrazujú jednak ako ceny bez DPH a zároveň ako ceny vrátane DPH.

2.2.3 Odoslanie Objednávky kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku so záväzkom platby“ sa považuje za návrh Kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy.

2.2.4 Predávajúci umožňuje kupujúcemu uviesť v Objednávke (v poznámke) aj požiadavku dodania náhradného tovaru, a to pre prípad, že pôvodne požadovaný tovar nebude mať predávajúci v danom čase na sklade. Neuvedenie náhradného tovaru znamená, že kupujúci náhradu nepožaduje.

2.3 Potvrdenie prijatia Objednávky a vznik Kúpnej zmluvy

2.3.1 Predávajúci je povinný bezodkladne potvrdiť prijatie Objednávky; prijatie Objednávky je potvrdené automaticky prostredníctvom e-mailovej správy odoslanej zo servera Predávajúceho. V prijatí Objednávky sú obsiahnuté okrem iného všetky údaje týkajúce sa zakúpeného Tovaru, ktoré sú uvedené v čl. 2.2.2 Obchodných podmienok a súčasťou je aj znenie týchto Obchodných podmienok platných k dňu uzavretia Kúpnej zmluvy vo formáte .pdf alebo inom podobnom formáte umožňujúcom uloženie textu.

2.3.2 Potvrdenie prijatia Objednávky Predávajúcim je prijatím návrhu Kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy, ktorá je uzavretá okamihom, keď je Kupujúcemu doručené potvrdenie prijatia Objednávky na ním zaslanú adresu. Ak Kupujúci zadal chybné kontaktné údaje, v dôsledku čoho mu potvrdenie Objednávky nemôže byť doručené (najmä neexistujúcu e-mailovú adresu), je Predávajúci oprávnený Objednávku stornovať. Nie je možné potvrdenie objednávky Kupujúcemu doručiť, nie je Kúpna zmluva uzavretá.

2.3.3 Na základe uzavretej Kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje dodať Kupujúcemu objednaný Tovar za dohodnutú cenu a Kupujúci sa zaväzuje kúpnu cenu uhradiť.

2.3.4 Kupujúci nesie samostatne náklady na použitie komunikačných prostriedkov za účelom uzavretia Kúpnej zmluvy, pričom berie na vedomie, že výška týchto nákladov môže závisieť na podmienkach internetového alebo telefonického pripojenia, využívanom Kupujúcim na komunikáciu s Predávajúcim a na uzavretie Kúpnej zmluvy.

2.4 Aplikácia Obchodných podmienok na podnikateľov, použitie českého práva a jazyk Kúpnej zmluvy

2.4.1 Kúpna zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi Občianskym zákonníkom. Je-li Kupujúci spotrebiteľom podľa ust. § 419 Občianskeho zákonníka, riadi sa Kúpna zmluva okrem príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka upravujúce kúpnu zmluvu (§ 2079 a nasl.) tiež ustanoveniami Občianskeho zákonníka o predaji tovaru spotrebiteľovi (§ 2158 a nasl.) a všeobecnou úpravou spotrebiteľských zmlúv (§ 1810 a nasl.).

2.4.2 Je-li Kupujúci podnikateľom podľa ust. § 420 – 421 Občianskeho zákonníka, použijú sa príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka. Ustanovenia o záväzkoch zo zmlúv uzatváraných so spotrebiteľom (§ 1810 a nasl.) sa na vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim - podnikateľom nepoužijú a vybrané práva a povinnosti v určitých oblastiach, napr. zodpovednosti za vady, záruky za akosť či náhrady škody, môžu byť v Obchodných podmienkach upravené odlišne od príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, ak nejde o ustanovenia kogentnej povahy.

2.4.3 Není-li ďalej v týchto Obchodných podmienkach uvedené, že sa určitý článok alebo skupina článkov Obchodných podmienok použije len pre Kupujúceho – spotrebiteľa alebo naopak pre Kupujúceho – podnikateľa, použijú sa tieto Obchodné podmienky na všetky Kúpne zmluvy bez ohľadu na to, či je Kupujúcim spotrebiteľ alebo podnikateľ.

2.4.4 Pre vzťahy z Kúpnej zmluvy sa použije české právo. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v českom jazyku.

2.5 Práva a povinnosti z Kúpnej zmluvy, platobné podmienky

2.5.1 Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu objednaný Tovar za dohodnutú cenu a Kupujúci je povinný kúpnu cenu uhradiť.

2.5.2 Kupujúci sú oprávnení zvoliť si spôsob úhrady ponúkaný Predávajúcim, ktorý ako spôsob platby preferuje dobierku. Bezhotovostnú platbu vopred na základe zálohovej faktúry môže Kupujúci s Predávajúcim tiež dohodnúť individuálne; v takom prípade oznámi Kupujúcemu číslo účtu a variabilný symbol pre vykonanie platby. V prípadoch podľa čl. 2.5.3 je však Predávajúci oprávnený požadovať platbu vopred, spravidla bezhotovostne (ustanovenie § 2119 odst. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije).

2.5.3 V prípade, že Kupujúci objedná úpravy Tovaru na mieru, napr. zásah do rozmeru u dekoračných látok (šírku rozpoliť) alebo objednanie rozmeru menšieho ako 2m u záclon, je Predávajúci oprávnený požadovať platbu vopred vo výške 50% z predpokladanej kúpnej ceny stanovenej odhadom. Ak Kupujúci neakceptuje uvedenú podmienku, je Predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť; odstúpenie zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke.

2.5.4 V prípade, že je predmetom Objednávky tovar, ktorý je strihaný do vzoru alebo je metráž strihaná a upravovaná na zákazku (t.j. ak ide o Tovar upravený na mieru podľa požiadaviek Spotrebiteľa), je celková cena vyčíslená v potvrdení Objednávky ako predbežná. Konečná cena sa môže líšiť od ceny predbežne vyčíslenej maximálne o 20 %.

2.5.5 Po odoslaní objednávky má Kupujúci možnosť využiť službu ePlatba, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Kupujúci prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje tovar po prijatí potvrdenia o úhrade, zvyčajne počas 48 hodín po obdržaní potvrdenia. Prevod peňazí sa uskutočňuje prostredníctvom účtu spoločnosti ComGate Payments,a.s.. Službu ePlatba nie je možné použiť pri všetkých nákupoch. Predávajúci toto umožní len pri určitom tovare.

2.5.6 Citlivé vstupné údaje, ktoré zadávate do systému internetového bankovníctva, sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia len informácie o transakcii, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.

3. DODÁNÍ TOVARU, PLATEBNÍ PODMÍNKY

3.1 Termín dodania

3.1.1 Ak nie je pri Tovare uvedené inak, predá Predávajúci Tovar, ktorý má na sklade, na prepravu najneskôr do 10 pracovných dní, v období pred vianočnými a veľkonočnými sviatkami do štyroch týždňov, odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy. Nemá-li Predávajúci Tovar na sklade, predá Tovar na prepravu najneskôr do dvoch týždňov, v období vianočných a veľkonočných sviatkov do štyroch týždňov, od jeho prevzatia od výrobcu alebo iného dodávateľa. Predávajúci informuje Kupujúceho telefonicky alebo elektronickou poštou, že Tovar odovzdal na prepravu a kedy možno doručenie zásielky predpokladať.

3.1.2 Platí-li Kupujúci kúpnu cenu prevodom na účet a neuvedie-li variabilný symbol, ktorý mu Predávajúci oznámil, resp. uvedie-li variabilný symbol chybne, môže sa termín dodania primerane predĺžiť.

3.2 Spôsob dodania a náklady prepravy

3.2.1 Spôsob a miesto dodania Tovaru sú určené Kupujúcim v Objednávke. Predávajúci splní povinnosť dodať Tovar jeho odoslaním na adresu uvedenú Kupujúcim v Objednávke.

3.2.2 K odoslanému Tovaru priloží Predávajúci daňový doklad.

3.2.3 Predávajúci zasiela Tovar Kupujúcim na dobierku prostredníctvom Českej pošty, s.p. alebo prostredníctvom prepravcu zásielok spoločnosti PPL CZ, s.r.o., alebo Slovak Parcel Service ak nie je dohodnuté inak. Kupujúcemu sú účtované prepravné náklady v závislosti na ním zvolenom spôsobe dodania Tovaru, a to vo výške, ktorú mu Predávajúci oznámi vždy pred uzavretím Kúpnej zmluvy.

3.2.4 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy alebo nedodať ďalší Tovar po dobu, keď je Kupujúci v omeškaní s úhradou akýchkoľvek finančných záväzkov voči Predávajúcemu.

3.3 Prechod nebezpečenstva škody na Tovare

3.3.1 Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho jeho odovzdaním Kupujúcemu (ak bola kúpna cena zaplatená), inak úplným zaplatením kúpnej ceny.

3.3.2 Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho okamihom, keď Predávajúci odovzdá Tovar dopravcovi za účelom prepravy Tovaru do miesta určeného v Kúpnej zmluve. Ak nie je Tovar zaslaný prostredníctvom dopravcu, použijú sa príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka (§ 2121 a nasl.).

3.4 Prehliadka Tovaru Kupujúcim

3.4.1 Kupujúci je povinný prehliadnuť Tovar a ešte pred jeho prevzatím od dopravcu skontrolovať, či zásielka nenesie známky poškodenia spôsobeného pri preprave (najmä či nie je roztrhnutý alebo poškodený balík alebo originálny obal Tovaru, ak je to zistiteľné). V prípade poškodenia zásielky je Kupujúci povinný skontrolovať stav Tovaru v zásielke a o prípadnom poškodení Tovaru počas prepravy je povinný vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu.

3.4.2 Bez ohľadu na to, či zásielka vykazuje známky poškodenia alebo nie, je Kupujúci vždy povinný bez zbytočného odkladu po prevzatí zásielky prehliadnuť Tovar a prípadné vady reklamovať u Predávajúceho bezodkladne po ich zistení. Zjavné vady a vady množstva je Kupujúci povinný reklamovať najneskôr do 48 hodín od prevzatia Tovaru.

3.4.3 Kupujúci je povinný informovať Predávajúceho o poškodení Tovaru spôsobeného pri jeho preprave aj v prípade, že Tovar z tohto dôvodu od dopravcu neprevezme. V prípade, že Kupujúci nespíše reklamačný protokol alebo obdobný záznam o poškodení zásielky s dopravcom, nemôže predávajúci brať na poškodenie zreteľ (pozri čl. 3.3.2.).

4. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

4.1 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy Kupujúcim – spotrebiteľom (čl. 4.1 sa nepoužije na Kupujúceho – podnikateľa)

4.1.1 Kupujúci – spotrebiteľ má právo oboznámiť sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru, preto môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie do 14 dní a) od prevzatia Tovaru Kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou (inou než dopravcom), alebo b) od prevzatia posledného kusu Tovaru Kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou (inou než dopravcom) v prípade, keď Kupujúci objednal viac kusov Tovaru v rámci jednej Objednávky, avšak Predávajúci mu ich dodáva samostatne, t.j. v dvoch alebo viacerých dodávkach, alebo c) od prevzatia poslednej položky alebo časti Tovaru Kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou (inou než dopravcom) v prípade, keď je Tovar Predávajúcim dodávaný po častiach Tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo d) odo dňa prevzatia prvej dodávky Tovaru Kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou (inou než dopravcom), ak je v Kúpnej zmluve dohodnutá pravidelná dodávka Tovaru po dohodnutú dobu.

4.1.2 V prípade odstúpenia je Kupujúci povinný vrátiť Tovar s kompletným príslušenstvom a s kompletnými dokladmi (doklad o kúpe, neporušený obal) na adresu sídla Predávajúceho, resp. na adresu, ktorú Predávajúci na tento účel uvádza. Na dodržanie lehoty na odstúpenie postačuje odoslať odstúpenie pred uplynutím príslušnej lehoty.

4.1.3 Kupujúci - spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením urobeným voči Predávajúcemu. Odporúčaným spôsobom odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa tohto článku 4.1. je písomné odstúpenie, odoslané buď bežnou poštou na adresu pre doručovanie uvedenú v čl. 1.1.2 Obchodných podmienok, alebo prostredníctvom e-mailu na elektronickú adresu Predávajúceho uvedenú v čl. 1.1.2 Obchodných podmienok; formulár pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy v elektronickej podobe nájdete tu, je možné ho stiahnuť alebo vytlačiť a zaslať Predávajúcemu spôsobom uvedeným vyššie v tomto článku. Predávajúci tiež zasiela formulár pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy v textovej podobe ako súčasť potvrdenia prijatia Objednávky podľa čl. 2.3.2. Ďalšími možnými spôsobmi odstúpenia od Kúpnej zmluvy sú odstúpenie urobené telefonicky na telefónny kontakt Predávajúceho uvedený v čl. 1.1.2. Obchodných podmienok, alebo osobne na adrese sídla Predávajúceho. V odstúpení je Kupujúci povinný uviesť svoje meno a priezvisko, číslo účtu, číslo Objednávky a dátum odoslania Objednávky (dátum nákupu).

4.1.4 Vedľa iných dôvodov stanovených platnými právnymi predpismi však nie je Kupujúci oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a) ak bolo dodaným Tovarom alebo jeho neoddeliteľnou súčasťou je počítačový program alebo autorským právom chránené dielo (vrátane diel kartografických) nahraté na hmotnom nosiči dát (CD, DVD, disketa) a Kupujúci porušil originálny obal takého hmotného nosiča (ak je nosič zvlášť zabalený); b) ak bolo predmetom kúpy Tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo zastaraniu; c) ak bolo dodané Tovar nenávratne zmiešané s iným tovarom; d) ak bolo Tovar dodané v uzavretom obale, avšak Kupujúci ho z obalu vybral a z hygienických dôvodov nie je možné Tovar vrátiť; e) ak sa jedná o Tovar, ktorý bol prispôsobený alebo vyrobený podľa požiadaviek Kupujúceho.

4.1.5 Ak bolo predmetom kúpy Tovar upravené podľa želania Kupujúceho (napr. obšitie záclon a našitie stužky, mimo záclon/voálov ich výška/šírka bola upravená), je Kupujúci oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, avšak Predávajúci je oprávnený vrátiť mu len 50% kúpnej ceny tovaru. Ak bola dohodnutá platba za služby (napr. vykonanie úprav Tovaru), tak táto suma sa nevracia.

4.1.6 Predávajúci je oprávnený kontaktovať Kupujúceho a dohodnúť s ním termín a spôsob vrátenia Tovaru. Inak je Kupujúci povinný Tovar odoslať Predávajúcemu do 14 dní odo dňa, keď odstúpenie odoslal Predávajúcemu.

4.1.7 Tovar, vrátený Kupujúcim v dôsledku odstúpenia od Kúpnej zmluvy, Predávajúci prijíma na adrese, uvedenej v čl. 1.1.2. týchto Podmienok, prípadne na inej adrese, ktorú Predávajúci na tento účel uvedie. Tovar nemožno vracať jeho zaslaním na dobierku, takéto zásielky nie sú Predávajúcim vyzdvihované a Predávajúci nenesie zodpovednosť za ich stratu, zničenie či poškodenie.

4.1.8 Náklady spojené s navrátením tovaru nesie Kupujúci, a to aj v prípade, ak toto Tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou cestou.

4.1.9 V prípade, že pred odoslaním Tovaru Predávajúcemu v dôsledku odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa tohto čl. 4.1 dôjde k poškodeniu, opotrebovaniu alebo čiastočnému spotrebovaniu Tovaru, zodpovedá Kupujúci Predávajúcemu za škodu, týmto spôsobenú, najviac však do výšky ceny Tovaru. Predávajúci je v takom prípade oprávnený započítať svoj nárok na náhradu škody na nárok Kupujúceho na vrátenie ceny Tovaru.

4.1.10 Kupujúci nezodpovedá v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy podľa čl. 4.1 za zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku nakladania s týmto Tovarom spôsobom, ktorý je potrebný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami Tovaru vrátane jeho funkčnosti (vrátane poškodenia pôvodného obalu tovaru, vzniknutého v dôsledku jeho vybalenia).

4.1.11 Odstúpi-li Kupujúci od kúpnej zmluvy v súlade s týmto čl. 4.1., je Predávajúci povinný najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu vrátane už uhradených nákladov na dopravu Tovaru uvedených v Kúpnej zmluve, a to a) bezhotovostne pripísaním na účet, z ktorého Kupujúci uhradil kúpnu cenu Tovaru, prípadne na iný účet, ktorý oznámi Predávajúcemu v odstúpení, alebo b) poštovou poukážkou zaslanou na adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke, ak s tým Kupujúci súhlasil a ak mu s tým nevzniknú ďalšie náklady. Predávajúci však bez ohľadu na lehotu uvedenú v tomto článku 4.1.11 nie je povinný zaslať peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako Predávajúci vrátený Tovar obdržal, prípadne než mu Kupujúci preukáže, že Tovar Predávajúcemu odoslal na adresu podľa odst. 4.1.7.

4.1.12 Zvolil-li Kupujúci na účely dodania Tovaru v rámci Objednávky iný než najlacnejší spôsob dopravy, ktorý Predávajúci v čase odoslania Objednávky ponúkal, vráti Predávajúci Kupujúcemu náklady na dopravu len vo výške zodpovedajúcej tomuto najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dopravy Tovaru.

4.1.13 Odstúpi-li Kupujúci od Kúpnej zmluvy v rozpore s čl. 4.1.4 Obchodných podmienok, prípadne zašle-li Tovar neoprávnene späť Predávajúcemu bez platného odstúpenia od Kúpnej zmluvy, oznámi mu Predávajúci, že platnosť odstúpenia neuznal a zašle Tovar späť na náklady Kupujúceho.

4.1.14 Poskytnul-li spoločne s Tovarom Predávajúci Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že dôjde-li k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy Kupujúcim podľa tohto čl. 4.1 Obchodných podmienok, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s Tovarom vrátiť Predávajúcemu aj poskytnutý darček.

4.2 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy Kupujúcim – podnikateľom

4.2.1 Za podnikateľa sa pre účely týchto Obchodných podmienok považujú osoby uvedené v ust. § 420 a 421 Občianskeho zákonníka.

4.2.2 Kupujúci – podnikateľ je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy pre jej podstatné porušenie Predávajúcim, najmä bude-li Predávajúci v omeškaní s dodaním Tovaru dlhším 14 dní.

4.2.3 Odstúpenie musí byť urobené písomne, v odstúpení Kupujúci uvedie číslo Objednávky (uvedené v potvrdení prijatia Objednávky) a dátum nákupu.

4.2.4 V prípade platného odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu Kúpnu cenu, a to bezhotovostne na účet Kupujúceho, z ktorého bola kúpna cena uhradená.

4.3 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy Predávajúcim

4.3.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, že Kupujúci nesplnil v minulosti voči Predávajúcemu záväzok vyplývajúci z uzavretej Kúpnej zmluvy, t.j. odobrať a zaplatiť záväzne objednaný Tovar.

4.3.2 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, že došlo k prevádzkovo-technickej chybe, v dôsledku ktorej bola zverejnená na stránkach Internetového obchodu alebo v tlačených materiáloch (katalógy, letáky) chybná cena.

5. AKOSŤ TOVARU PRI PREVZATÍ, ZÁRUKA ZA AKOSŤ, REKLAMÁCIE

5.1 Bezchybnosť Tovaru a požiadavky na akosť Tovaru

5.1.1 Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že Tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci Tovar prevzal: a) Tovar zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam, b) Tovar je vhodný na účel, na ktorý ho Kupujúci požaduje a s ktorým Predávajúci súhlasil, c) Tovar je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

5.1.2 Ďalej predávajúci Kupujúcemu zodpovedá, že Tovar vedľa dohodnutých vlastností a) je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem, b) množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené Predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením, c) je dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať, a d) zodpovedá akosťou alebo prevedením vzorke alebo predlohe, ktoré Predávajúci Kupujúcemu poskytol pred uzavretím Kúpnej zmluvy.

5.1.3 Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa čl. 5.1.2 písm. b), ak preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia Kúpnej zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo že na rozhodnutie o kúpe nemohlo mať vplyv.

5.1.4 Čl. 5.1.2 sa nepoužije v prípade, že Predávajúci Kupujúceho pred uzavretím Kúpnej zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť Tovaru líši a Kupujúci s tým pri uzatváraní Kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.

5.1.5 Prejaví-li sa vada v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí, pokiaľ to povaha Tovaru alebo vady nevylučuje. Táto doba neplynie po dobu, po ktorú Kupujúci nemôže Tovar používať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.

5.1.6 S ohľadom na špecifiká vybraných druhov Tovaru sa však za vadu nepovažujú skutočnosti uvedené v čl. 6.1 Obchodných podmienok.

5.2 Lehota na uplatnenie práv z vady, záruka za akosť pre Kupujúcich – spotrebiteľov

5.2.1 Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u Tovaru v čase 24 (dvadsiatich štyroch) mesiacov od jeho prevzatia.

5.2.2 Ak je v Kúpnej zmluve alebo v popise Tovaru na stránkach Internetového obchodu uvedené, že sa na Tovar vzťahuje záruka na akosť, resp. ak je k Tovaru priložené vyhlásenie o záruke (tzv. záručný list), zaväzuje sa týmto Predávajúci, že Tovar bude po určitú dobu spôsobilé na použitie pre obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka za akosť môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť Tovaru. Záručná doba plynie od prevzatia Tovaru Kupujúcim; ak je Tovar Kupujúcemu zaslaný, plynie záručná doba od doručenia Tovaru do miesta určenia.

5.2.3 Ak Kúpna zmluva a vyhlásenie o záruke podľa čl. 5.2.2 určujú rôzne záručné doby, platí doba z nich najdlhšia, ak by si inou záručnou dobou Predávajúci a Kupujúci výslovne dohodli. Ani dojednanie o kratšej záručnej dobe však nič nemení na tom, že Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady v čase podľa čl. 5.2.1, pričom skrátenie tejto doby je neúčinné (neprihliada sa k nemu).

5.2.4 Rovnaké účinky, ako výslovné vyhlásenie o záruke za akosť podľa čl. 5.2.2, má aj skutočnosť, keď je na predanom Tovare, na jeho obale, v návode pripojenému k Tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú možno Tovar použiť.

5.2.5 Dojednania článkov 5.2.1 – 5.2.4 sa nepoužijú, záruka za akosť sa nevzťahuje a Predávajúci ani výrobca či distribútor nenesú zodpovednosť a) pri Tovare predávanom za nižšiu cenu na tie vady, pre ktoré bola nižšia cena tohto Tovaru dojednaná, b) v prípade opotrebenia Tovaru spôsobeného jeho obvyklým užívaním, c) v prípade vady vzniknutej nevhodným používaním Tovaru, viedlo-li k jeho poškodeniu, d) v prípade použitého Tovaru na vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí Kupujúcim, e) za vady vzniknuté nedodržaním pokynov uvedených výrobcom či distribútorom v dokumentácii k Tovaru.

5.2.6 Ďalšie výluky či obmedzenia záruky sú možné vtedy, ak ich uvádza výrobca či distribútor Tovaru vo svojich záručných podmienkach, iba však vtedy, ak nie sú v rozpore s českými právnymi predpismi.

5.3 Práva z chybného plnenia a záruka za akosť pre Kupujúcich – podnikateľov

5.3.1 Práva Kupujúceho – podnikateľa z chybného plnenia sa riadia ust. § 2099 – 2112 Občianskeho zákonníka.

5.3.2 Predávajúci poskytuje Kupujúcemu – podnikateľovi záruku za akosť v rovnakej dĺžke, v akej ju poskytuje výrobca alebo distribútor Tovaru vo forme záručného listu alebo iného výslovného písomného vyhlásenia o záruke, ktoré je originálne zabalené spoločne s Tovarom a prípadnou ďalšou dokumentáciou; záruka začína plynúť odo dňa takto uvedeného výrobcom resp. distribútorom. Kupujúci – podnikateľ týmto berie na vedomie, že samotné uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti Tovaru na obale alebo v reklame nemajú účinky záruky za akosť a Predávajúci nebude na také vyhlásenia brať zreteľ. Ak nie je k Tovaru vydaný záručný list, uplatňuje Kupujúci práva z vád na základe dokladu o kúpe (faktúry) vydaného Predávajúcim a má len práva z chybného plnenia podľa § 2099 – 2112 Občianskeho zákonníka.

5.3.3 Ak je na stránkach Internetového obchodu uvedená dĺžka záručnej doby, je táto záručná doba určená len pre Kupujúcich – spotrebiteľov, nie pre Kupujúcich – podnikateľov. Na dotaz Kupujúceho – podnikateľa oznámi dĺžku záručnej doby Predávajúci ešte pred uzavretím Kúpnej zmluvy.

5.3.4 Ustanovenia čl. 5.2.2 až 5.2.4 Obchodných podmienok o rozsahu a zániku záruky sa použijú primerane aj pre Kupujúcich - podnikateľov. Ďalšie výluky či obmedzenia záruky sú možné aj vtedy, ak ich uvádza výrobca či distribútor tovaru vo svojich záručných podmienkach.

5.4 Reklamácie

5.4.1 Kupujúci je povinný reklamovať (oznámiť) vady Tovaru, pričom odporúčaným spôsobom vykonania reklamácie je zaslanie písomnej reklamácie bežnou poštou na adresu pre doručovanie uvedenú v čl. 1.1.2 Obchodných podmienok, alebo prostredníctvom e-mailu na elektronickú adresu Predávajúceho uvedenú v čl. 1.1.2 Obchodných podmienok.

5.4.2 Následne s Kupujúcim dohodne Predávajúci spôsob zaslania Tovaru resp. iný spôsob vyriešenia reklamácie. Predávajúci Kupujúcemu vystaví v zmysle § 19 odst. 2 zák. č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa potvrdenie o uplatnení reklamácie, obsahujúce aspoň dátum uplatnenia reklamácie, uvádzaný dôvod reklamácie, požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a kontaktné údaje Kupujúceho. Ak Kupujúci nepožaduje inak, zašle mu Predávajúci potvrdenie o prijatí reklamácie na jeho e-mailovú adresu. Kupujúci je povinný reklamovaný Tovar zaslať Predávajúcemu bezodkladne po dohodnutí spôsobu zaslania Tovaru. Doba, po ktorú sa Kupujúci nachádza v omeškaní s odoslaním Tovaru Predávajúcemu, sa nezapočítava do lehoty na vybavenie reklamácie podľa čl. 5.4.5. V prípade oprávnenej reklamácie uhradí Predávajúci Kupujúcemu preukázateľne a dôvodne vynaložené náklady na zaslanie reklamovaného Tovaru Predávajúcemu, spôsobom podľa čl. 4.1.11.

5.4.3 Zasiela-li Kupujúci na účel reklamácie vád Tovaru Predávajúcemu, uplatnia sa články 4.1.7 - 4.1.8 Obchodných podmienok primerane.

5.4.4 O vybavení reklamácie Kupujúceho – spotrebiteľa je Predávajúci povinný spísať v zmysle § 19 odst. 5 zák. o ochrane spotrebiteľa potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, obsahujúce aspoň: a) dátum uplatnenia reklamácie (dátum prijatia vytýčenia vád); b) dôvody reklamácie; c) spôsob vybavenia reklamácie, požadovaný spotrebiteľom v zmysle čl. 5.5.; d) výsledok prehliadky reklamovaného Tovaru Predávajúcim alebo jeho zmluvným partnerom (výrobcom alebo distribútorom Tovaru); e) odôvodnenie oprávnenosti reklamácie a spôsob jej vybavenia; f) odôvodnenie prípadného zamietnutia reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie je Predávajúci povinný zaslať Kupujúcemu písomne na jeho adresu, uvedenú v oznámení reklamovaných vád, spoločne so zaslaným Tovarom. Predávajúci sa s Kupujúcim môže dohodnúť na zaslaní potvrdenia e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho.

5.4.5 Reklamáciu, podanú Kupujúcim – spotrebiteľom, je Predávajúci povinný vybaviť najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, s prihliadnutím na dodržanie lehoty na zaslanie Tovaru Kupujúcim. V odôvodnených prípadoch je Predávajúci oprávnený požadovať na Kupujúcom dohodnutie lehoty dlhšej. Táto lehota sa uplatní aj pre reklamácie podané Kupujúcim – podnikateľom, ak nie je v záručných podmienkach Predávajúceho dohodnuté inak. O výsledku vybavenia reklamácie informuje Predávajúci Kupujúceho písomne, a zaslaním Reklamačného protokolu podľa čl. 5.4.4.

5.4.6 Vada Tovaru (rozpor s Kúpnou zmluvou v zmysle čl. 5.1.1 a 5.1.2), ktorá sa prejaví počas šiestich mesiacov odo dňa prevzatia Tovaru, sa považuje za rozpor existujúci už pri prevzatí Tovaru, ak to neodporuje povahe Tovaru alebo ak sa nepreukáže opak.

5.4.7 Neprevezme-li Kupujúci Tovar najneskôr do 14 dní po tom, čo ho Predávajúci upovedomil o možnosti ho po vybavení reklamácie prevziať, prípadne neprevezme-li Kupujúci Tovar po vybavení reklamácie odoslané Predávajúcim na jeho adresu od dopravcu, je Predávajúci oprávnený požadovať úhradu za uskladnenie Tovaru, a to v obvyklej výške podľa objemu a hmotnosti Tovaru.

5.5 Nároky Kupujúceho – spotrebiteľa z vád Tovaru

5.5.1 Nároky uvedené v tomto čl. 5.5 sa vzťahujú len na Kupujúcich – spotrebiteľov.

5.5.2 Za vadu Tovaru sa považuje dodanie Tovaru, ktorý nemá ktorúkoľvek z požadovaných vlastností uvedených v čl. 5.1.

5.5.3 Kupujúci má právo požadovať odstránenie vady, a to podľa svojej voľby opravou Tovaru alebo dodaním nového Tovaru bez vady, ak nie je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým spôsobom neprimerane nákladný. Predávajúci je oprávnený odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné s ohľadom na význam vady a na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady.

5.5.4 Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, že: Predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil v súlade s inými právnymi predpismi. vada sa prejaví opakovane, vada predstavuje podstatné porušenie Kúpnej zmluvy, z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre Kupujúceho.

5.5.5 Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípade, že je vada nevýznamná. V prípade pochybností sa má za to, že vada nie je nevýznamná. V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu potom, čo obdržal vrátený Tovar alebo čo mu Kupujúci preukázal, že mu Tovar odoslal.

5.5.6 Právo z chybného plnenia Kupujúcemu nenáleží, ak Kupujúci pred prevzatím Tovaru vedel, že má vadu (napr. ak bolo to výslovne a zrozumiteľne uvedené v popise Tovaru v Kúpnej zmluve, resp. tiež na stránkach Internetového obchodu), alebo Kupujúci vadu sám spôsobil.

6. SORTIMENT

6.1 Informácie o Tovare

6.1.1 Všetok tovar ponúkaný Predávajúcim je označený názvom a objednávacím číslom. Ďalej Predávajúci uvádza pri každom Tovare s ohľadom na jeho druh najmä jeho rozmery, materiál, charakteristiku, cenu (vrátane DPH) za kus či určitý rozmer a fotografické zobrazenie. Fotografie tovaru sú len ilustračné, v skutočnosti sa môžu na Tovare vyskytovať drobné vzorové odchýlky, najmä pri záclonách sa pri väčších výškach môžu vyskytovať bordúry alebo vyšívanie navyše.

6.1.2 Záclony sú vyrábané väčšinou vo viacerých výškach od rovnakého druhu záclon. Pri niektorých druhoch záclon sa môžu výšky líšiť o +-5 cm z uvedených rozmerov. Minimálny odber záclon je 2 bežné metre. Ak si kupujúci objedná menšie miery, vyžaduje predávajúci platbu vopred formou zálohovej faktúry (to neplatí pri Objednávke záclony o výške 250 cm). Predávajúci si vyhradzuje právo dodať Kupujúcemu objednanú záclonu vo väčšej šírke, ako činila Objednávka Kupujúceho (netýka sa kusových záclon), a to v závislosti na vzore objednanej záclony, podľa ktorého je záclona do objednávanej šírky strihaná. Rozdiel medzi objednanou šírkou tovaru a skutočne dodanou šírkou tovaru však nesmie činiť viac ako 15 %. Pri voáloch činí minimálny odber 1,5 bežného metra. Ak si Kupujúci objedná menšie miery, vyžaduje Predávajúci platbu vopred formou zálohovej faktúry. Posteľné súpravy sú dodávané v originálnom balení, tento originálny obal je považovaný za súčasť Tovaru a jeho hodnota je zahrnutá v cene Tovaru.

6.1.3 Ponuka Tovaru zverejnená na serveri a jeho cena vrátane prípadnej zľavy je platná ku dňu objednania Tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo zmien uvedených cien a zliav. Zľavy nie je možné kombinovať ani sčítať.

6.2 Materiál a odporúčaná údržba:

a) záclony sú 100 % polyester (ak nie je priamo pri výrobku uvedené inak). Symboly b) voály sú 100 % polyester (ak nie je priamo pri výrobku uvedené inak). Symboly c) posteľné súpravy sú 100 % bavlna (ak nie je priamo pri výrobku uvedené inak). Symboly d) prestieradlá sú 80 % bavlna + 20 % polyester (ak nie je priamo pri výrobku uvedené inak). Symboly e) závesy sú 100 % polyester (ak nie je priamo pri výrobku uvedené inak). Symboly

7. ODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU

7.1 Odpovednosť Predávajúceho za škodu spôsobenú Kupujúcemu – spotrebiteľovi sa riadi príslušnými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom.

7.2 Ak je stranou Kúpnej zmluvy Kupujúci – podnikateľ, zodpovedá Predávajúci za škodu spôsobenú zavineným porušením povinností z Kúpnej zmluvy.

8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV, ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A COOKIES

8.1 Osobné údaje

8.1.1 Osobné údaje spracovávame v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov = GDPR).

8.2.1 Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu (subjektu údajov) v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES súvisiace so spracovaním osobných údajov zákazníka na základe právnych titulov plnenia zmluvy, právnej povinnosti a oprávneného záujmu, plní predávajúci (správca osobných údajov) prostredníctvom osobitného dokumentu Ochrana osobných údajov.

8.2 Zasielanie obchodných oznámení

8.2.1 Predávajúci je na základe výslovného súhlasu Kupujúceho vo forme aktívneho zaškrtnutia súhlasu so zasielaním obchodných oznámení vo forme e-mailu, ktoré budú obsahovať informácie o novinkách v ponuke Tovaru na Internetovom obchode, ale tiež o iných službách Predávajúceho alebo o službách či produktoch tretích osôb.

8.2.2 Kupujúcim, ktorí odoslali Objednávku a uzavreli s Predávajúcim Kúpnu zmluvu, sú obchodné oznámenia zasielané v súlade s § 7 odst. 3 zák. č. 480/2004 Sb. o niektorých službách informačnej spoločnosti zasielané obchodné oznámenia na ich e-mailové adresy, uvedené v rámci Objednávky, aj bez ich súhlasu. Tým nie je dotknuté ich právo kedykoľvek odmietnuť zasielanie obchodných oznámení spôsobom podľa nasledujúceho odseku.

8.2.3 Kupujúci je oprávnený kedykoľvek zastaviť zasielanie obchodných oznámení alebo pri odoslaní Objednávky toto zasielanie vopred odmietnuť, a to bezplatne a bez akýchkoľvek sankcií.

8.3 Cookies

8.3.1 Predávajúci používa cookies na účely uľahčenia používania stránok Internetového obchodu Kupujúcimi, prihlasovania k zákazníckemu účtu Kupujúceho, a na vyhodnocovanie návštevnosti stránok individuálnymi užívateľmi. Kupujúci udeľuje súhlas s ukladaním cookies na jeho počítač vo forme zaškrtnutia výslovného súhlasu s používaním jednotlivých cookies podľa ich účelu, ktorý sa zobrazí Kupujúcemu v samostatnom okne pri prvej návšteve Internetového obchodu.

8.3.2 Bližšie informácie ohľadom cookies sú Kupujúcemu dostupné na stránke https://www.dante.cz/cookies/.

8.3.3 Predávajúci nepoužíva žiadne cookies ani iné nástroje na účely tzv. dynamického stanovenia kúpnej ceny. Predávajúci nevykonáva žiadne automatizované rozhodnutia a nepoužíva ani žiadne iné technické prostriedky na účely prispôsobenia ceny osobe Kupujúceho napr. na základe jeho predchádzajúceho správania, predchádzajúcich nákupov alebo akýchkoľvek iných informácií o konkrétnych Kupujúcich, ktoré nezhromažďuje. Tým nie je dotknutá možnosť ponúknutia zliav alebo iných výhod Kupujúcemu, ktorý má vytvorený Užívateľský účet.

9. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET A KOMUNIKÁCIA S KUPUJÚCIMI

9.1 Užívateľský účet

9.1.1 Užívateľský účet je užívateľské administračné rozhranie prevádzkované Predávajúcim, prostredníctvom ktorého sa zaväzuje registrovanému Kupujúcemu poskytnúť služby spočívajúce v automatickom predvyplnení objednávkových formulárov pri opakovaných objednávkach, sprístupnení histórie objednávok a prípadných nárokov na zľavu. Registrovaný Kupujúci má prostredníctvom Užívateľského účtu prístup k svojim osobným a kontaktným údajom a môže vykonávať ich zmeny a opravy.

9.1.2 Kupujúci berie na vedomie, že Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

9.1.3 K Užívateľskému účtu sa Kupujúci prihlasuje zadaním kombinácie e-mailovej adresy a hesla, ktoré si sám zvolí. Predávajúci odporúča Kupujúcim, aby zvolili dostatočne silné heslo na účely čo najvyššieho zabezpečenia prístupu k Užívateľskému účtu.

9.1.4 Kupujúci je oprávnený kedykoľvek svoj Užívateľský účet zrušiť. V takom prípade vymaže Predávajúci všetky dáta a osobné údaje, ktoré Kupujúci uviedol pri Registrácii alebo neskôr, ak už nie sú potrebné na účel, na ktorý boli Predávajúcim zhromaždené alebo inak spracované. K zrušeniu Užívateľského účtu dôjde automaticky tiež v prípade, keď Kupujúci požiada o výmaz svojich osobných údajov (uplatní tzv. právo byť zabudnutý).

9.2 Sťažnosti Kupujúceho

9.2.1 Kupujúci má možnosť oznámiť Predávajúcemu prípadné sťažnosti v písomnej forme, resp. elektronicky prostredníctvom e-mailu na adresy Predávajúceho uvedené v čl. 1.1.2 Obchodných podmienok. Predávajúci bude reagovať na doručenú sťažnosť v rovnakej forme, v akej mu bola doručená (písomne, resp. elektronicky na e-mailovú adresu Kupujúceho). Kupujúci si však vyhradzuje právo nereagovať na sťažnosti tretích osôb, ktoré neuzavreli s Predávajúcim Kúpnu zmluvu.

9.2.2 Ak nie je Kupujúci spokojný s vyriešením sťažnosti či reklamácie zo strany Predávajúceho, resp. nechce vôbec komunikovať s Predávajúcim, je oprávnený obrátiť sa so svojimi sťažnosťami na príslušný orgán dohľadu, ktorým je Česká obchodná inšpekcia (ČOI): http://coi.greep.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Na uvedenej adrese nájde návod, akým spôsobom podať sťažnosť, ktorú môže Kupujúci podať tiež elektronicky prostredníctvom e-podatelne ČOI na tejto adrese: http://www.coi.cz/cz/e-podatelna/

9.2.3 So sťažnosťami na zaobchádzanie s osobnými údajmi sa môže Kupujúci obrátiť na Úrad na ochranu osobných údajov: http://www.uoou.cz.

9.2.4 V prípade sporu medzi Kupujúcim a Predávajúcim môže Kupujúci využiť tiež možnosti mimosúdneho riešenia sporu. V takom prípade môže Kupujúci kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz) a postupovať podľa pravidiel tam uvedených. Viac informácií o mimosúdnom riešení sporov je možné nájsť na stránkach Českej obchodnej inšpekcie. Zahájiť alternatívne riešenie sporu je tiež možné prostredníctvom on-line formulára na stránkach https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

9.2.5 Kupujúci, ktorí majú bydlisko v inom členskom štáte EÚ, v Nórsku alebo na Islande, sú oprávnení podať návrh na mimosúdne riešenie svojho sporu s Predávajúcim prostredníctvom Európskeho spotrebiteľského centra v krajine ich bydliska; zoznam príslušných spotrebiteľských centier je dostupný na stránkach Európskej komisie pod http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/ecc-net/index_en.htm.

10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1 Ak je kupujúci zahraničný subjekt, použije sa na právny vzťah vzniknutý z Kúpnej zmluvy alebo na akýkoľvek iný právny vzťah vzniknutý v súvislosti s využitím služieb internetového obchodu české právo. Súčasne je výslovne vylúčená aplikácia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru.

10.2 Predávajúci je oprávnený na činnosti súvisiace s prevádzkovaním Internetového obchodu na základe živnostenských oprávnení a jeho činnosť nepodlieha inému povoľovaniu.

10.3 Ak by niektoré ustanovenie týchto Obchodných podmienok bolo z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné, nespôsobuje táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí Obchodných podmienok alebo Kúpnej zmluvy.

 

Obchodné podmienky platné a účinné od 1. 5. 2016

Obchodné podmienky platné a účinné od 21. 9. 2017

Obchodné podmienky platné a účinné od 24. 5. 2018